Odpowiedź na zapytanie wykonawcy na „Modernizację zaplecza sportowo-rekreacyjnego Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Raciborzu – sale gimnastyczne”

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
20 lipca 2018

PWSZ 2/2018/PR

 

Dotyczy: realizacji zadania w trybie przetargu nieograniczonego na „Modernizację zaplecza

sportowo-rekreacyjnego Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Raciborzu

– sale gimnastyczne.

 

            W dniu 18.07.2018 r. do Zamawiającego wpłynęło zapytanie o następującej treści:

 

1) W pozycji 30 przedmiaru robót budowlanych (KNNR 2 1103-01) jest montaż skrzydeł drzwiowych wewnętrznych pełnych D11 i D12. Jednakże w zestawieniu stolarki drzwiowej nie widnieją drzwi D11 i D12! Prosimy o wyjaśnienie.

2) Brakuje opisu technicznego robót budowlanych, prosimy o uzupełnienie.

3) Istnieje rozbieżność ilościowa stolarki okiennej i drzwiowej w zestawieniu oraz w przedmiarach (np. okna O1) – proszę o jednoznaczne określenie czy do wyceny stolarki przyjmować ilości z zestawienia czy z przedmiarów i czy Zamawiający zmniejszył zakres robót, jeśli tak to powinien jednoznacznie zaznaczyć na zestawieniu, które pozycje z zestawienia są do wyceny.

4) Brak jest dokumentacji technicznej instalacji elektrycznej, zatem nie możliwa jest prawidłowa wycena opraw oświetleniowych sali. W poz. 3.3.3 przedmiaru instalacji elektrycznej nie ma określonych charakterystyk opraw oświetleniowych, zatem brak wiedzy czy oprawy będą montowane w jakich miejscach i na jakiej wysokości i jakie natężenie oświetlenia uzyskamy na sali gimnastycznej i czy ilość podana w przedmiarze jest wystarczająca – proszę o dostarczenie projektu instalacji elektrycznej, a w niej zestawienia materiałów i osprzętu elektrycznego.

5) Zamawiający dopuszcza fakturowanie częściowe, na które wyraził zgodę w odpowiedzi na jedno z pytań. Czy zamawiający również zmieni projekt umowy (dwie faktury częściowe i jedna końcowa), uwzględniając fakt, że Zamawiający żąda zatrudnienia pracowników na umowę o pracę, którym wynagrodzenie należy wypłacić przynajmniej raz na miesiąc.

 

            W odpowiedzi na w/w zapytanie Zamawiający:

ad1) w przedmiarze robót budowlanych w pozycji 30 podał błędny zapis  drzwi D 11 i D12- takie drzwi w dokumentacji nie istnieją.

ad2) do opisu przedkłada załącznik nr 1- karty pomieszczeń z opisem robót budowlanych.

ad3)  w przedmiarze przedłożył błędnie ilość okien O1 powinno być 29 okien.

ad4) przedkłada dokumentację techniczną instalacji elektrycznej w załączniku do niniejszego zapytania.

ad5) we wzorze umowy (załącznik nr 3 do SIWZ) w §4 pkt 2 wprowadza nowy ppkt dotyczący fakturowania częściowego. W związku z powyższym wzór umowy (załącznik nr 3 do SIWZ) §4 pkt 2 otrzymuje nowe brzmienie:

 Podstawą wystawienia faktury będzie:

 

  1. a) częściowy protokół odbioru robót bez uwag zatwierdzony przez inspektora nadzoru w terminie do 7 dni roboczych od daty rozpoczęcia odbioru podpisany przez upoważnionych przedstawicieli stron umowy,

 

 

  1. b) końcowy protokół odbioru robót bez uwag zatwierdzony przez inspektora nadzoru w terminie do 7 dni roboczych od daty rozpoczęcia odbioru podpisany przez upoważnionych przedstawicieli stron umowy,
  2. c) oraz w przypadku wykonywania robót stanowiących przedmiot niniejszej umowy przez podwykonawcę/ów, z którymi Wykonawca podpisał umowę, na zawarcie której Zamawiający wyraził zgodę zgodnie z postanowieniami art. 647¹ §2 k.c. złożenie przez Wykonawcę Zamawiającemu pisemnych oświadczeń podwykonawcy/ów potwierdzających uregulowanie przez Wykonawcę wszelkich wymagalnych zobowiązań finansowych względem podwykonawcy/ów
    z tytułu wszelkich wykonanych przez nich robót będących przedmiotem zamówienia.

 

Zamawiający informuje, że dopuszczając fakturowanie częściowe nie wynika z uwzględnienia faktu, że Zamawiający żąda zatrudnienia pracowników na umowę o pracę w celu realizacji przedmiotu zamówienia, gdyż ustawa Prawo zamówień publicznych nakłada taki obowiązek.

 

Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia, których wykonanie polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1* ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. -  Kodeks pracy.

 

Wykonawca lub podwykonawca zatrudni wyżej wymienione osoby na okres realizacji zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, zobowiązuje się do niezwłocznego zatrudnienia na to miejsce innej osoby.

 

*art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1976 r. - Kodeks pracy: Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca - do zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem.

 

            Zgodnie z art. 12a ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przedłuża termin składania ofert do 30.07.2018 r. godz. 10:00.

Załączniki

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:PWSZ w Raciborzu
Data utworzenia:2018-07-20
Data publikacji:2018-07-20
Osoba sporządzająca dokument:dr Marcin Kunicki
Osoba wprowadzająca dokument:Aleksander Szyfer
Liczba odwiedzin:2324